Taakreminders / POP-UPS

Vraagje:
Mijn eerste keer hier;-)
Zojuist vernam ik van PerfectView dat het vooralsnog niet mogelijk is om pop ups/taakreminders in te bouwen. Wat niet wegneemt dat als er wellicht veel draagkracht is voor deze wens, e.e.a. kan worden opgevolgd in de toekomst? Soort van gemene deler, klanten die dat ook graag toegepast zien?

Het lijkt mij handig, even los van o.a. Outlook die er aan voldoet, dit ook in te bedden in PV. Gezien CRM, lees Customer;-) Journey, zou ik het handig vinden dat zodra ik mijn PV open, ik alle taken, lees reminders voor die dag kan opvolgen met bijbehorende tijdstippen. (Je kan bij activiteiten namelijk niet zoveel kwijt anders dan dat je er zelf op moet letten).

Of dat nu is in de vorm van bijvoorbeeld iemand feliciteren voor verjaardag, of om 9 maart 09.00 uur bellen met prospect Pietje Puk omdat je dat nu eenmaal hebt afgesproken, of een reminder voor 3,6,9,12 maanden later omdat je dat afgesproken hebt en juist door een reminder vergeet je dat niet of minder snel om dat ook daadwerkelijk op te pakken? En dan doe je wat je beloofd en hoe fijn is dat voor de potentiele klant ihkv practice what you preach? Hoe zien jullie dat?

2 likes

Het lijkt mij een heel waardevolle aanvulling :slight_smile:

Is het op dit moment overigens niet zo dat je jouw taken kan syncen met je Outlook agenda en dat er op deze wijze dan ook reminders ingesteld kunnen worden? Maar dan zou je waarschijnlijk wel zelf de melding aan moeten maken in Outlook… Iemand hier ervaring mee?

Hoi Marloes,

Leuk dat je hier je vragen stelt! :smiley:

Alle wensen zijn altijd welkom bij ons. Op basis van de wensen van gebruikers kunnen wij het systeem uiteraard optimaliseren.

Dit klopt! Je kan dit :date: als volgt installeren (onderstaande uitleg is een kopie van een standaard mail :wink:):

U kunt hiervoor gebruik maken van de externe agenda functie. Deze vindt u via Instellingen > Persoonlijke instellingen > Agenda / E-mail > Externe agenda.

Nadat u deze functie heeft aangezet door aan te geven dat u uw openstaande activiteit wilt publiceren kunt u op de link klikken om deze in een nieuwe pagina te openen. Op deze nieuwe pagina kunt u diezelfde link bovenin de adresbalk selecteren en vervolgens kopiëren.

In Outlook gaat u naar uw agenda en klikt hier bovenaan op de knop ‘Agenda openen’ > ‘Van internet’.
Hier plakt u de eerder gekopieerde link. In het volgende scherm kunt u gewoon akkoord gaan, hierin hoeft niks gewijzigd te worden.

Let op: alleen activiteiten welke in uw ‘te doen’ staan en waarbij het vinkje ‘opnemen in externe agenda’ aanstaat worden zichtbaar in uw externe agenda.

Ik hoor graag of je hiermee geholpen bent.

Groetjes en een fijne avond!

1 like

Zelf gebruik ik inderdaad de externe agenda-optie voor.
Er wordt een ical-link gegenereerd, die kan je in je Outlook toevoegen.
Vervolgens kan je deze weer via een overlay (rechtermuisknop op deze agenda en kiezen voor ‘overlay’) over je huidige agenda heen zetten.

Ik heb gekeken of deze ical-link via Microsoft Flow ook direct in een Office365-agenda te syncen is, dit kan echter nog niet (of het moet via een Gmail-agenda lopen, waar een ical-link wél direct in gesynct schijnt te kunnen worden).

1 like

Hoezo zou je Microsoft Flow hier tussen zetten? Ik sync nu mijn Taken direct naar mijn Outlook O365 agenda.

Hoe doe je dit? Ik kan alleen een ical-link toevoegen en als overlay in m’n Outlook / online-agenda weergeven.
Wellicht heb jij een betere manier?

Ik denk dat ik eerder verkeerd heb gelezen. Ook ik heb een overlay, echter staat die standaard aan, dus ik merk geen verschil. BEHALVE dan dat er geen standaard reminder mee wordt gegeven en dit is waarschijnlijk waar jij naar zoekt?

1 like