Project heropenen

Ik zou keigraag afgesloten projecten weer kunnen heropenen.
Het gebeurt wel dat een project afgerond lijkt, maar het toch niet is, óf dat ik gewoon op het verkeerde knopje druk.

Make it happen @marie-charlotte.vest !
:grinning:

Hoi Peter,

Wanneer je een activiteit (project) of een relatie per ongeluk hebt gemarkeerd als voltooid of hebt verwijderd is dit niet ongedaan te maken of te heropenen.

Indien je de activiteit per ongeluk hebt gemarkeerd als voltooid dan willen wij je adviseren om een nieuwe activiteit aan te maken en deze te koppelen aan de afgesloten activiteit via de tab ‘Gekoppelde activiteiten’.

Wanneer je dit tabblad niet hebt, kan de administrator het tabblad aanzetten door te gaan naar: Instellingen > applicatie instellingen > Configuratie - tabbladen > hier zet je de optie activiteiten onderling kunnen koppelen aan.
Zo zie je de samenhang tussen de activiteiten en heb je toch alle informatie op ‘1 plaats’.

Let op: Je kunt in een afgesloten activiteit wel notities blijven toevoegen!

Wanneer je een verkoopactiviteit hebt gemarkeerd als voltooid is het mogelijk om deze te kopiëren, je kunt dit doen door een verkoopactiviteit (bijvoorbeeld verkoopkans) te openen en rechts bovenin op Acties > Dupliceren te klikken.

Toch zou het mooi zijn wat @Peter aandraagt.
Wij zitten ook met dit probleem. Het advies is toch meer een “work around” dan een oplossing?
Zelf zetten wij het in een speciale wachtrij. maar ideaal is het niet.

Een support ticket kan wel weer geopend worden :thinking:

1 like

Hoi Remco,

Leuk dat je hierop reageert :raised_hands:. Ik ben heel benieuwd met welk doel je activiteiten wilt kunnen heropenen? Ik zie vaak dat er rapportages gedraaid worden op activiteiten. Zo wil je bijv. kunnen zien hoeveel projecten je afgelopen maand hebt afgerond. Wanneer je afgeronde activiteiten daarna weer kunt heropenen dan zou je rapportage niet meer kloppen. Daar zie ik dus een risico .

Het klopt dat support tickets wel weer geopend kunnen worden wanneer je gebruikt maakt van de mailboxrules. Dit omdat er dan een vraag gesteld kan worden over het reeds bestaande ticket. In dat geval wil je in je rapportages juist terug zien dat je één support ticket hebt afgehandeld maar daar meerdere contactmomenten voor hebt gehad.

Wij ronden in principe een compleet project af zodat hij zou kunnen afsluiten.
Echter komt het nog wel eens voor in onze tak van sport (scheepsbouw) dat projecten terug komen zonder een nieuw project te worden. En ook nog in de huidige scoop van de offerte/project valt. En zodoende weer opgepakt moet worden.

Ook wordt er zoals @Peter dit topic is gestart wel eens per ongeluk op het knopje gedrukt omdat ze denken ben toch klaar, en later het project niet meer terug kunnen pakken zonder een work around…

Niet activiteiten in het algemeen, specifiek: projecten.

En met welk doel? Eh… de redenen melden we hier toch? Het herstellen van een ‘foute klik’ of het heropenen van een project dat later weer tot leven blijkt te komen.

Met het risico van mogelijke onjuistheden in eventueel te maken rapportages gaan @remco en ik kunnen leven.

Dank @remco en @Peter voor voor jullie snelle reactie.

Ik zal jullie wens eens gaan bespreken met onze afdeling ontwikkeling. Keep you posted! :slight_smile:

1 like

Hier nog een voorbeeld wat dan fout gaat omdat je eigenlijk een project niet wilt afsluiten (omdat je het niet kan heropenen)

Als je meerdere activiteiten aan een project koppelt staat daar een fase. zie geel gemarkeerd, deze staat op nieuw.

In werkelijkheid is dit project afgesloten. (misbruik van een wachtrij)

Dus conclusie :wink: Ik wil graag het project kunnen afsluiten en later weer kunnen heropenen

Hoi @remco en @Peter,

Zoals besproken heb ik jullie wens voorgelegd aan de afdeling ontwikkeling. Ik heb hierbij ook de vraag gesteld waarom het nu niet mogelijk is een activiteit te heropenen en hier blijkt een technische reden achter te zitten. Sommige activiteiten kennen namelijk een workflow. Wanneer je een activiteit heropent zou de vraag zijn naar welke stap binnen de workflow je terug gaat. Dit maakt dat je niet zomaar een activiteit zou kunnen heropenen, omdat er soms bepaalde acties aan een stap binnen de workflow zijn toegekend.

De oplossing zou dan ook zijn om per type activiteit te gaan kijken of hier een workflow in zit. Indien dit niet geval is dan kunnen we het wel technisch mogelijk maken om de activiteit te heropenen. Deze actie staat momenteel intern bij ons uit. Voor de activiteiten waar geen workflow achter zit gaan we vervolgens overwegen of we de functionaliteit om de activiteit te heropenen beschikbaar gaan stellen, en zo ja wanneer we dit zouden kunnen doen. De prioriteiten hierin worden bepaalt door de afdeling ontwikkeling.

Als ik specifiek kijk naar de activiteit Project dan zit hier nu geen workflow achter. Ik verwacht dat het hier dan ook technisch haalbaar gaat zijn om het mogelijk te maken om de activiteit te heropenen. Zodra er meer bekend is over of dit beschikbaar gaat komen en wanneer houden we jullie uiteraard op de hoogte.

Fijne dag vandaag :raising_hand_woman:

Groeten, Michelle

2 likes

@michelle.klerks
Kan hier ook een stem functie op. Dit is een hele grote wens voor ons

#ideeënbus

Hoi @remco , goed plan! Ik heb dit topic verhuisd naar de categorie ‘Jouw ideeën’. Er kan vanaf nu gestemd worden :raised_hands:

Ik zou een herstel functie ook erg waarderen. Het gebeurd mij helaas nog wel eens dat ik per ongeluk op ‘Markeren als voltooid’ klik terwijl dat niet mijn bedoeling is. De koppeling van het voltooide project aan een nieuw project levert extra klikken op om belangrijke bijlages enzo.

Ook hier komt het af- en toe voor dat te voorbarig een project op voltooid wordt gezet, wij wensen ook graag een herstelknop.