Hoe maak je een notitie bij een opvolging

Hallo allemaal,

Ik loop tegen iets aan. Bij een activiteit moet je altijd een opvolgdatum opgeven voor de volgende actie. Hoe geef je hierbij aan wat die actie moet zijn?
Nu zet ik het in de notitie, maar die wordt gemarkeerd met de huidige datum, niet de datum voor de opvolging. Dus als ik volgende week de actie moet opvolgen met een telefoontje (of mijn collega wil laten bellen). Hoe kan ik dat het beste doen?

Rachel

Hoi Rachel,

Goede vraag! Hier zullen misschien wel verschillende ideeën voor zijn, dus ik ben ook vooral benieuwd naar hoe anderen dit doen.

Zelf zou ik dit in de keuzelijstjes toevoegen. Als je bijvoorbeeld de activiteit taak als voorbeeld neemt, kun je in het keuzelijstje ‘type’ aangeven wat voor een soort opvolging hiervoor nodig is. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat iemand een e-mail moet sturen, of moet na bellen. Natuurlijk kun je hier je eigen invulling aangeven.

Ik ben benieuwd naar alle andere ideeën, aanvullingen of opmerkingen! :smiley:

1 like

Hoi Rachel,

Ik zet zelf bij notitie wat de volgende actie is.

Groet,
Marinka

2 likes

Als je een opvolgactie wilt bij een bepaald activiteit, zou ik een gekoppelde taak aanmaken. Deze taak heeft dan een eigen opvolgdatum die los staat van de opvolgdatum van de activiteit. Je kunt vervolgens - zoals Yannoe hierboven voorstelt - de keuzelijst ‘type’ gebruiken om de taak nog verder te specificeren. Via instellingen kun je deze keuzelijst aanvullen met de gewenste keuzes.

Kun je hiermee uit de voeten?
Ton

Ha Ton,
Goede tip. Zet jij dan de opvolgdatum van bijvoorbeeld de verkoopkans op dezelfde datum als die van de taak die je eraan hebt gekoppeld (dat je terug moet bellen voor een afspraak bijvoorbeeld)?

Rachel

De datum van - in jouw voorbeeld - de verkoopkans laat ik ongemoeid. De afhandeling van deze activiteit volgt z’n eigen route en wordt wellicht in het proces overgezet naar een collega. De taak heeft dus een eigen unieke opvolgdatum.