Eén project voor meerdere klanten. Hoe doe je dat in PerfectView?

Als webdesigner en webhoster heb ik vaak projecten waar meerdere klanten bij betrokken zijn.
Als ik bijvoorbeeld een migratie uitvoer van een oude naar een nieuwe server gaat dat over meerdere klanten. Ik wil dan eigenlijk een project aanmaken op een selectie van klanten. Maar dat gaat niet in PerfectView. Heeft iemand daar een oplossing voor? Er is niet een ‘hoofdklant’ of zoiets waaraan ik de anderen hang.

1 like

Hoi Hans,

Goede vraag. Zelf adviseer ik vaak als er niet een ‘hoofdklant’ is om het project toe te voegen bij de projectleider (1). Dit kun je ook zelf zijn of een collega. De klanten kun je dan als ‘betrokken relatie’ bij het project toevoegen(2). op die manier zie je bij alle klanten het project ook weer terug op de relatiekaart in de toekomst.

Ander bijkomend voordeel… zo kun je later ook makkelijk de groep klanten een mailtje sturen om ze bijvoorbeeld te vertellen hoe succesvol de migratie is verlopen(3) :wink:

Ik ben benieuwd of dit werkt voor je!

3 likes

Hoi Daniek,

Daar had ik nog niet eens aan gedacht! Wat een gave oplossing!
Bedankt voor je antwoord, dat helpt me enorm!

Groetjes,
Hans

2 likes

Deze methode gebruiken wij ook met een andere insteek. Bijeenkomsten die wij als een project zien en waar wij alle betrokken organisatoren, deelnemers of sprekers aan kunnen toevoegen. Werkt prettig!

1 like