Welke voordelen biedt CRM voor administratiekantoren?

Zelf gebruik ik CRM voor al mijn relatie activiteiten en sales activiteiten. Nu zijn administratiekantoren dagelijks niet actief bezig met acquisitie. De klantdossiers zijn tegenwoordig digitaal. Relatiegegevens staan vaak in een programma dat het vastleggen van gespreksverslagen mogelijk maakt.

Dus wanneer wordt CRM voor administratiekantoren een onmisbaar instrument/ een toegevoegde waarde?

2 likes

Goedemorgen Daniel,

De ervaring die ik heb bij administratiekantoren is dat zij voornamelijk projecten en campagnes gebruiken. Zo nu en dan ook de facturen.

Projecten: hier worden de diensten in bijgehouden die ze voor hun klanten moeten opvolgen. Denk bijvoorbeeld aan belastingaangiftes.

Campagnes: per relatie wordt er een kenmerk/label geplaatst met de dienst die ze afnemen. Zo kan er snel en gemakkelijk een selectie worden gemaakt van iedereen die een bepaalde dienst afneemt. Dit om de klanten er op te attenderen dat er voor een bepaalde tijd documenten aangeleverd moeten worden.

CRM wordt onmisbaar omdat alle acties, dossiers, documenten en contactmomenten bij elkaar staan.:ok_hand:

Het is als administratiekantoor geen goede keuze om Perfectview te gebruiken. Ik stel net aan support de vraag wat er gebeurt als je het contract met PerfectView beeindigd en dit kreeg ik als antwoord:

__Wanneer u besluit te stoppen met PerfectView dan zult u 3 maanden voor einde contractdatum moeten opzeggen, vervolgens word uw database 1 maand na einde contractdatum verwijderd. _

_Wanneer u gegevens wilt exporteren dan kan dit gemakkelijk via selecties of weergavens exporteren. _

_Echter zult u de bijlages handmatig 1 voor 1 moeten downloaden. _

Als je PerfectView als dossier gaat gebruiken loop je de kans dat je al je gegevens kwijt bent als je het contract met PV beeindigd. Gezien de hoeveelheid documenten die je als Administratiekantoor verzameld is 1 voor 1 downloaden geen optie.

Hoi Marcel,

Ten eerste, welkom bij de community en dank je wel dat je direct bent aangesloten bij deze discussie. Ik kan me voorstellen dat je als Administratiekantoor PerfectView juist inzet om je dossiers in bij te houden en dat je bij beƫindig van je contract ook je volledige data wilt kunnen downloaden.

Zoals je wellicht weet wordt in mei 2018 een nieuwe privacy wetgeving van kracht, de AVG. In aanloop naar de nieuwe wetgeving wordt beoordeeld hoe en waar in de applicatie extra aanpassingen gemaakt moeten worden om te voldoen aan de AVG. EĆ©n van de aanpassingen die al op onze ontwikkelagenda staat, is het kunnen exporteren van de data inclusief alle bijlagen.

Laat ik voorop stellen dat ik hoop dat je voorlopig je contract met PerfectView niet opzegt, maar mocht dit toch het geval zijn, dan is het dus wel mogelijk om alle gegevens te downloaden.

Deze aanpassing in de applicatie was nog niet bij mijn collegaā€™s bekend. Ik zal ervoor zorgen dat ze op de hoogte worden gesteld van de wijziging die binnenkort wordt doorgevoerd.

Ik hoop dat ik je ongerustheid over dit onderwerp heb kunnen wegnemen en dat je voorlopig met veel plezier door blijft werken met PerfectView.

Ingrid

Hallo Ingrid,

Ik ben zeker gerustgesteld en blijf daarom ook PV vullen zodat ik straks de export goed kan uitproberen.

Nu verder met de inrichting, want daar valt nog het nodige aan te verbeteren. In 2008 was er nog een ā€˜PerfectView voor Accountantsā€™ (PVA) met niet alleen een elektronisch dossier, maar ook integratie met kwaliteitshandboeken, workflows en werkprogrammaā€™s. (ik heb de folder nog ;).

Er moet dus wel het eea mogelijk zijn. Ik had alleen stiekem een beetje de hoop om hier iets van terug te vinden in deze moderne versie maar ik zal zelf aan de slag moeten.

2 likes

Fijn dat je gerust bent gesteld en dank je wel voor je reactie terug. PVA had inderdaad behoorlijk wat andere mogelijkheden dan CRM Online. Succes met de verdere inrichting!

Het zou leuk zijn als je jouw ervaringen als administratiekantoor zou willen delen en heb je een antwoord op de vraag:

:wink: