Wat is relevant voor het aansturen van je salesfunnel

Hoe kan je het eenvoudig inrichten, zodat je een goed beeld hebt van je verkoopkansen.

Voor de salesfunnel in mijn bedrijf is het op de eerste plaats relevant om tijdslijnen/beloftes richting klanten goed te monitoren. Als je beloofd op enig moment contact op te nemen, dient dit ook te gebeuren. Dan hou je het momentum goed vast bij de klant. Daarnaast is mijn ervaring om de customer case goed te doorgronden en met elkaar over te spreken. Hoe pas je je (standaard)oplossing goed in, in de specifieke behoeftes van de klant. Dat betekent dat betrokkenen goed moeten luisteren en dit goed moeten vastleggen in het CRM systeem zodat iedereen goed geinformeerd en betrokken is.

1 like

Hi Andrew,

Ik zou adviseren om een aantal (belangrijke) items binnen een verkoopkans te registreren:

  • verwachtdatum :handshake:, op welke datum verwacht je de kans binnen te halen. Wellicht is dit pas voor Q2 in 2018. Dan wil je de kans er niet in hebben voor dit jaar,

  • registreer het bedrag dat je verwacht binnen te halen :heavy_dollar_sign: ,

  • kans van slagen ,

  • fase van de verkoop registreren,

  • wanneer je de salesfunnel per medewerker wil zien dan zou ik ook registreren wie de verkoper is :adult:t3: :girl:t3:.

Ik ben benieuwd naar nog meer tips.

@andrew , kun je hier iets mee?

@marie-charlotte.vest bedankt. Duidelijk.
Zijn alleen verkoopfacturen ook zichtbaar bij het dashboard? Of is dit alleen als het uit de verkoopkans is opgestart? Het eerste zou makkelijk zijn om targets inzichtelijker te maken.