Wat is de beste werkwijze voor het verwerken van maatwerk tekst(en) in offertes?

Ik werk (in dit voorbeeld) inderdaad niet met de office add-in en pas in feite de betreffende nog openstaande verkoopkans aan met een aangepaste offerte als resultaat. Ik begrijp Peter’s wens echter volkomen en ben benieuwd of hij blij is met je voorstel/actie. Misschien ga ik de ad-inn dan ook wel gebruiken :slight_smile:

Hoi Sabrina en Maarten,

Ik wil idd de office add-in blijven gebruiken en niet eerst elders opslaan en dan in PV slepen.
Eigenlijk vind ik dat het niet kan dat in PV eerdere versies gewoon verdwijnen. Je wil toch een complete historie hebben. Er zijn ook situaties dat klanten toch besluiten terug te gaan naar een eerdere uitvoering omdat bijv. de kosten om aan hun eerdere wens te voldoen te hoog zijn.
Hoe zag dat voorstel er ook weer uit. Staat in de PDF die verstuurd is, maar waar is het Word document…?

@ Sabrina
Als je hiervoor een wens kan aanmaken graag. Moet volgens mij niet al te complex zijn :wink:.

Ik heb dagelijks met wijzigingen in documenten te maken. Mijn manier van werken is dat ik de originele (nog aan te passen versie) open, klik op opslaan als xxx.DOC op mijn bureaublad, en deze toevoeg aan PV. Echter met bestandsnaam offerte_herzien.doc.

Dan behoud je de originele versie en iedereen kan zien dat de offerte is gewijzigd. Tevens pas ik de nummering van de verkoopkans aan door /A (van aangepast) toe te voegen. Deze wijziging wordt dan automatisch doorgevoerd in alle volgende documenten. Een volgende wijziging wordt dan /A2 en /A3 etc… Bij /A4 bel ik de klant op dat hij gebak moet trakteren… Dan ben ik het zat! :slight_smile:

Succes.

2 likes

Haha hoe vaak eet jij gebak @Robert ? :joy::cake:

Is goed @PeterBader is al gedaan, ik denk dat het te maken heeft met het online accorderen dat de versies op deze manier zijn ingesteld, dus of het makkelijk aan te passen is weet ik niet :stuck_out_tongue:

Overigens zag ik dat als je review aanzet in word dat je nog wel versie terug kunt kijken? Ik denk dat @riessen.van.maarten dit ook bedoelde in zijn eerdere reactie:

Sorry voor de wat late reactie, maar praat mij even bij over “review aanzetten in Word”.
Wat is dit en waar doe ik dat dan?

Ik weet niet zeker wat @sabrina.cadogan hiermee bedoelt. Ze geniet momenteel van een vakantie aan de andere kant van de wereld, zodra ze terug is kan ze je vast verder helpen! :slight_smile:

Hoi Peter,

Ik was inderdaad op vakantie! :sunglasses:

Excuus ik dacht dat ik het gouden ei had gevonden in Word, maar reviews aanzetten houdt alleen wijzigingen bij in Word wat op zich handig is maar dan kom je niet bij een versiebeheer waar je uiteindelijk naar op zoek bent.