Waarom gebruik je een CRM-Systeem?

Goedemiddag communityleden!

Ik kwam het volgende artikel tegen op internet! Mooi artikel voor iedereen die overtuigd moet worden van CRM :smiley:

Hebben jullie nog aanvullingen op het artikel?

Alvast een fijne avond!

2 likes

Niet direct een aanvulling maar wel een top artikel.
PS. staan nog meer lezenswaardige berichten op die website.

1 like

Klopt!! Ik heb er ook al een aantal gelezen.

1 like

Thanks for sharing! Ga het zo ook even lezen :slight_smile:

Mooi en helder artikel, er zijn natuurlijk legio redenen voor CRM aan te dragen, maar dit artikel geeft wel een mooi overzicht van de belangrijkste argumenten. Organisaties onderschatten wat een CRM systeem kan betekenen voor de efficiëntie van álle werkprocessen. Het bestaat toch bijna niet meer dat er in deze tijd nog wordt gewerkt met verschillende versies van klantgegevens die door de organisatie dwalen, zoals excel sheets met verouderde gegevens, distributielijsten in Outlook die zelden gecontroleerd worden op het al dan niet actueel zijn van gegevens, etc. Niet actuele gegevens zorgen voor vervuiling van je hele online marketing strategie en zorgt daarmee dan ook voor minder efficiëntie van bijvoorbeeld je online marketing-activiteiten. Als ik me dan voorstel hoeveel budget er uitgetrokken wordt voor bijvoorbeeld mailchimp e.d. (prima tools natuurlijk) en hoeveel uren er wordt besteed met het creëren van goede en creatieve content, dan zou de nadruk toch juist moeten liggen op actuele en juiste prospect informatie en mogelijkheid tot segmentatie, zodat je info ook daadwerkelijk bij je doelgroep terecht komt? Ben benieuwd of jullie deze ‘oude werkwijze’ ook nog veel tegenkomen (excel sheets e.d.) en wat hiermee jullie ervaringen zijn?

4 likes

Ik hoef gelukkig niet te werken met de ‘oude werkwijze’:sweat_smile:
Wel hoor ik de situatie vrijwel dagelijks. Dit zijn dan wel de personen die in de gaten hebben dat het inderdaad niet werkt zonder CRM.

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die nog met de ‘oude werkwijze’ werken.

Ik was laatst bij een klant: daar deden ze nog heel veel met Excel… Ze zijn niet voor niets overgestapt op een CRM systeem denk ik dan :wink:

1 like

@sabrina.cadogan ik kom het nog heel veel tegen, laatst zelfs bij een Hotelketen met meer dan 80 vestigingen die hun prospect beheer in een Excel bijhielden. Zijn inmiddels op een CRM overgestapt.

Wat mij opvalt is dat diegene die een Excel gebruiken er vaak heel tevreden over zijn. Wellicht omdat ze niet weten dat het ook anders kan?

1 like

Bizar! :scream_cat:

Voor mij is de meest gehoorde reden om over te stappen het beheer van contactmomenten in de sheet, je kunt gewoon contactmomenten niet super goed vastleggen zonder het overzicht te verliezen.

1 like