The Customer Marketing Methode van Jay Curry

Wie kent de Customer Marketing Methode van Jay Curry? Ik heb wel eens wat gehoord over de piramide Top klanten en daar weer iets van 80% van en dan onderaan suspect. Ik zou dit eigenlijk ook wel in CRM willen gebruiken. Past iemand dit toe?

1 like

Ik ben er niet bekend mee @andrew, maar wel heel benieuwd, dus ik lees mee!

Ik vind het vooral een praktische methode om focus en balans in de aandacht voor acquisitie, ontwikkeling en het behouden van klanten te realiseren. Met het werken aan een “gezonde” klantenpiramide als doel. Dit kun je voor het inrichten van je klant-/verkoopdoelen tot het gedifferentieerd kunnen aanbieden van je service binnen CRM toepassen. Waarom zou jij dit specifieker in CRM willen gebruiken @andrew?

Voor andere geïnteresseerden is een korte uitleg van de methode van Jay Curry te vinden op : https://managementmodellensite.nl/klantenpiramide-curry/#.W7NVxS2iEdU

2 likes

Maarten bedankt, Ik ben er in geinteresseerd omdat ik veel houvast heb aan Major account sales strategy van Neil Rackham. Ik zag deze piramide die ik goed zou kunnen inzetten bij het in kaart brengen van mijn relaties. Zodat ik ze nog beter kan bedienen. Ik ga je link eens doorlezen.

Leuk om te horen Andrew, succes! Benieuwd naar de volgende reacties.

Als 80% van je omzet door 20% van je klanten wordt gegenereerd, laat je geld liggen.

Dan is je volgende stap om als de wiedeweerga te achterhalen wat de kenmerken zijn van die 20% waardoor ze zoveel waard zijn, en te zorgen dat je marketing alleen nog maar market richting bedrijven met dezelfde kenmerken.

P.S. Ik weet dat het bij veel bedrijven het geval is dat de boel zo verdeeld is, maar dat maakt het zeker geen streven wil ik maar zeggen :wink:

De reden om zo te werken was het juist de bedoeling om die verborgen omzet boven tafel te krijgen. Tnx voor de feedback.

1 like

Dit thema kwam trouwens ook (zijdelings) aan bod tijdens de workshop klantenbinding. Hoe beoordeel je je bestaande klanten in termen van hun ‘waarde’ voor jouw organisatie, obv een aantal criteria. Vond ik in ieder geval erg interessant.

Misschien iets voor @mieke om hier wat van te vinden? :slight_smile:

1 like