Takenpakket CRM Manager

Wat is het takenpakket van een CRM Manager?

Even vertalend naar mijn eigen situatie, voor mij betekent het met name dat ik:
-het ‘gezicht’ van het CRM ben voor de organisatie (vraagbaak, overview systeem)
-systeemeigenaar ben (en dus verantwoordelijk voor het maken van systeembrede keuzes/mutaties)
-voor overkoepelende/organisatiebrede zaken database selecties maak/coördineer voor het aanleveren van informatie voor mailing/evenementen. En/of zorgdraag voor het voortgangsbeheer hierop.
-zorgdraag voor onderhoud, beheer en monitoring van het gebruik van het CRM (o.a. dus ook kwaliteit van de data)
-intern in gesprek ga met afdelingen die nog niet zijn aangehaakt, presentaties geef aangaande waarde en belang van CRM
-trainingen initieer en begeleid
-contact onderhoud met bestaande gebruikers
-verantwoordelijk voor de ontwikkeling, inzet en optimalisatie van het CRM

Er zullen per organisatie ongetwijfeld accentverschillen zijn, ook omdat het gebruik van een CRM al zal verschillen per organisatie. Zo hebben wij bijvoorbeeld in ons CRM bijvoorbeeld geen (commerciële) marketingcomponent, maar richten we ons meer echt op waardevol netwerk- en relatiebeheer.

3 likes

Helemaal eens met bovenstaande. Zelf heb ik niet zo veel ervaring in het takenpakket van een CRM Manager.

@katja, jij hebt hier veel ervaring in. Zou jij ons meer kunnen vertellen over het takenpakket van een CRM Manager?:star_struck:

Uiteraard is dit afhankelijk van de organisatie, de hoeveelheid contacten, het aantal gebruikers en de mate waarin het systeem wordt ingezet. En het ligt ook aan de persoon en hoe veel mensen er in een team omheen werken, en hoe betrokken die zijn.

Ik heb een voorbeeld van hoe het takenpakket van een CRM manager er uit zou kunnen zien.
Katja
functie CRM manager|690x388

1 like

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik kan het plaatje of document niet zien. Zou je het opnieuw erop kunnen zetten? Ik ben benieuwd naar het takenpakket.

Een PDF pakte hij niet, het moest een JPG zijn …
Sorry, het bestand dat u probeert te uploaden is niet geautoriseerd (geautoriseerde extensies: jpg, jpeg, png, gif).

functie CRM manager

@katja, ik weet niet wat er fout is gegaan bij je upload. Bij deze staat hij alsnog in de conversatie.

Een duidelijk plaatje! Gebruik je deze als een soort ‘sjabloon’ bij de organisaties waar jij komt?

2 likes