Projectplanning en -voortgang met klant

Binnen CRM kan je natuurlijk perfect houden wat de status van een bepaald project is. Echter gaat dit vaak over de inhoud van het project binnen het interne team of als leidraad voor jezelf (mijn inziens).

Wie verzorgt de projectplanning en -voortgang binnen een CRM zoals Perfectview naar een klant toe? Is dit raadzaam?

Nadere uitleg… voor één van mijn klanten heb ik een communicatie plan geschreven. Ik werk dit comm. plan nu uit en wil de klant op de hoogte brengen van mijn vorderingen, opmerkingen, status en vragen bij elkaar houden. Zo wordt het plan eerder een werk doc met hier in ook een planning opgenomen.

Ik zat er aan te denken om dit werkdoc in Google Drive of Dropbox te uploaden en af te spreken dat ik de enige ben die wijzigingen aanbrengt, echter dat een up-to-date exemplaar dus altijd via deze kanalen op te vragen is.

Maar als CRM-enthousiast vind ik dit toch wel een beetje zonde… het zou toch mooi zijn om dit binnen PV op te lossen? Of vraag ik nu teveel van het systeem? Kan ik beter toch aan de werkwijze met Drive of Dropbox denken of een tool als Asana/Trello?

Hoi Lindsy,

Ik ben ook benieuwd wat de CRM-skills hierin zijn… Het is natuurlijk niet direct een onderdeel wat bij een CRM hoort (m.i.).
In een ander topic las ik dat je Office365 gebruikt. Je zou eens kunnen kijken naar Microsoft Planner; een constructie met Docjes en Excelletjes en dergelijk lijkt me een beetje 1995?

Haha, ja dat is inderdaad héél 1995! Vandaar dat ik een slimme oplossing zoek :wink: De klant over wie het gaat is een advocatenkantoor en dus ben ik bang dat ze niet zo into Google Drive zijn i.v.m. veiligheid.

CRM zie ik graag als middelpunt waar ik zoveel mogelijk informatie in verzamel, maar het kan ook te veel zijn natuurlijk!

Microsoft Planner ken ik nog niet, maar zie ik steeds vaker voorbij komen. Daar ga ik eens in duiken. Dank je wel!