Overtuigings-strategie

Ik ben benieuwd naar de manier waarop jullie een klant die niet aan CRM wil, maar hierdoor ontzettend inefficiënt werkt zouden overhalen om PerfectView te gaan gebruiken. Mijn handen jeuken, maar…

3 likes

De weg van verleiding …?!

Het is vaak een complex traject waar meer mensen, afdelingen en managers bij komen kijken.

Allereerst moet je goed luisteren naar hoe de business in elkaar steekt. Waar ze tegenaan lopen. Welke ongemakken er in de organisatie spelen. Wat beter zou kunnen. Op basis daarvan kun je pas laten zien hoe informatie kan helpen om het proces - en uiteindelijk de winstgevendheid - te verbeteren.

En vaak moet men eerst een keer tegen de lamp lopen. Of een lastige situatie ervaren. Daarna kun je pas gaan beginnen om te laten zien dat een gebruikersvriendelijk, Néderlands systeem daarbij kan helpen.

Vervolgens komt er nog een heel traject aan over commitment, CRM-manager, controle, analyse van gegevens, training, enthousiasmeren van gebruikers … maar dit proces moet je in kleine stappen nemen.

Veel succes!
Katja

1 like

Om wat voor persoon/personen gaat het hier? Gaat het om een eindgebruiker of het management dat CRM niet wil gebruiken?

In het laatste geval ben ik benieuwd hoe de beslissing om gebruik te maken van CRM is genomen? Kan je daar meer over vertellen?

Als het om een eind gebruiker gaat zou je eens kunnen kijken of je een raakvlak kan vinden in de huidige werkzaamheden van deze persoon. Hoe kan CRM zijn werk makkelijker maken? Zijn er processen die nu niet lekker lopen die juist door het gebruik van CRM beter kunnen gaan lopen? Mijn ervaring is dat als een gebruiker persoonlijke voordelen ziet het vaak minder moeite kost iemand te overtuigen.

Kan je hier wat mee denk je?

Dag,

Dank voor de antwoorden, hier kan ik zeker wel wat mee. Een tip die ik ook kreeg: eerst beginnen met 1 persoon ‘onderin’ de organisatie en die persoon bij enthousiasme gebruiken om het product ‘naar boven’ toe te verkopen.

Wanneer het aan de orde is ga ik zien welke strategie hier het beste werkt. Zijn er anderen die hier ook goede ideeën over hebben: welkom. Leuk om hierover te sparren en te horen welke strategiën anderen ook gebruiken!