Opzetten Complaint handeling in PV

Hallo allemaal,

Wij zijn voornemens begin 2019 ook onze klachten / vragen uit onze support mailbox te gaan afvangen via de PV complaint handeling functionaliteit.

Nu ben ik eigenlijk nieuwsgierig of community leden / PV leden, mij gemakkelijk opweg kunnen helpen hierin.

Idealiter zouden wij de volgende stappen willen automatiseren:

  • Complaints komen nu vooral binnen op onze support mailbox, ik zou willen dat die mailbox 1op1 wordt doorgezet naar PV, zodat klachen direct in het systeem staan zonder te copy / pasten
  • Vooral ook dat we geen klachten mislopen, want we willen natuurlijk liever uit 1 systeem werken
  • Klachten vallen al direct in een bepaalde categorie op basis van een titel, zoekwoord of dergelijken
  • Het direct aanstellen van de juiste persoon aan een specifieke soort complaint
  • Monitoren van de klacht, wat is de status op dit moment, waar ligt de klacht
  • Afwikkeling, hoe hebben we de klacht opgelost
  • Overzicht genereren van bijvoorbeeld de hoeveelheid van dezelfde klachten / unieke klachten
  • Maar ook bijvoorbeeld overzicht in time to fix, responsetime.

Zijn er hier ervaringsdeskundigen die mij opweg kunnen helpen?
Jullie tips & tricks zijn zeer welkom, kijk uit naar jullie reacties!

Groetjes :grin:
Eddy

Leuke vraag!

Vanuit PerfectView is het mogelijk om klachten af te handelen. @sabrina.cadogan @bart.vanhagen, als ik het goed heb, is het mogelijk wat Eddy zou willen?
Je kan dan gebruik maken van de mailrules. Wellicht dat jullie kunnen helpen met het instellen ervan.

@Eddy Je kan in ieder geval alvast de optie ‘klachten’ aanzetten. Dit doe je door naar de instellingen te gaan > applicatie instellingen > rechten > zorg er dan voor de de vakjes bij ‘klacht(en)’ op groen staan.
Mocht je’klachten’ nog in je werkplek willen hebben dan kun je gaan naar ‘persoonlijke instellingen’> mijn werkplek inrichten > + activiteiten > klachten > toevoegen aan mijn werkplek > toepassen.

Ik hoop dat je hier al wat mee kan. Met het inrichten kan ik je niet helpen maar ik verwacht dat @sabrina.cadogan @bart.vanhagen of @Daniek jou hier bij kan helpen :smiley:

Groetjes :raising_hand_woman:

1 like

Hoi Eddy,

Ik heb even nagedacht en je zou dit met de mailboxrules kunnen gaan doen. Bij de mailboxrules is het mogelijk om via een ‘regel’ die je in de mailbox instelt automatisch mails door te sturen naar PerfectView. Vervolgens wordt hier bijvoorbeeld direct een klacht van gemaakt waar de tekst van de mail in de notities staat en de bijlagen zijn gekoppeld. Je kunt ook ticketing instellen om ervoor te zorgen dat reacties op mailtjes die je verstuurd vanuit de klacht direct gekoppeld worden aan dezelfde klacht.

Wat verwacht je hier precies bij? Is namelijk wat lastiger :wink:

@andrew / @daniel: volgens mij hebben jullie ook nog gekeken naar ticketing in PV toch? :slight_smile:

Bedankt voor jou reactie! Nog geen moment gehad hier fatsoenlijk naar te kijken. Ik heb al wel met de mailboxrules lopen puzzelen, maar vind dit wel lastig. Is het mogelijk eens mee te kijken of hier wat meer uitleg over te kunnen krijgen?

Hi Eddy,

Sabrina is momenteel lekker op vakantie :smiley:.
Collega van support gaat even contact met je opnemen.

Groetjes

En is het gelukt Eddy? :grinning: