Nieuw design community platform

Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gezien, zijn een aantal aanpassingen doorgevoerd aan het community platform. De community bestaat nu een aantal maanden en ik heb de laatste tijd van meerdere communityleden feedback gekregen op het platform. Op basis van deze opmerkingen hebben we een aantal acties uitgezet om de website te verbeteren.

Een belangrijk verbeterpunt was de navigatie en het gebruik van afbeeldingen om de thema’s op de community duidelijker toe te lichten. Met deze eerste aanpassingen hopen we dat het voor nieuwe leden meteen duidelijk is wat de meest gangbare thema’s van gesprek zijn. Hierbij wordt gebruik gemaakt van afbeeldingen om meer nadruk aan de verschillende categorieën te geven.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties met betrekking tot de wijzigingen. Laat het dus vooral even weten via een reactie op dit topic.

1 like

Heel mooi @Ingrid.Peters. Dit is echt professioneel. Top

1 like

Dank je wel Jeroen. Fijn om te horen dat de wijzigingen je bevallen.

We zullen de in de loop van de tijd nog een aantal wijzigingen doorvoeren om het platform nog duidelijker te maken voor zowel nieuwe leden als bestaande leden. Dus laat het vooral weten als je ideeën hebt, alle input is welkom!

Het ziet er inderdaad veel beter uit Ingrid:

  • Navigatie is door het duidelijk uitlichten van de hoofdthema’s nu veel gemakkelijker
  • Daarnaast zijn de nieuwste topics nog wel te volgen

Compliment!

1 like

We hebben vandaag weer een nieuwe aanpassing doorgevoerd aan het design van de community. We hebben een banner toegevoegd met snelkoppelingen naar verschillende pagina’s. Met behulp van de nieuwe knoppen kan je direct doorklikken naar het blog en is het makkelijker voor nieuwe leden of zichzelf voor te stellen. Als je de voorkeur hebt om de banner niet constant in beeld te zien, kan je er voor kiezen deze te sluiten.

Wat vinden jullie ervan? (Mocht je de banner niet zien, ververs dan even je scherm CTRL+F5)

Zeer mooi en intiutief vormgegeven platform als je het mij vraagt, hebben jullie dit zelf ontwikkeld vanuit PV? Ik zie zelf ook toepassingen om een dergelijk platform voor onze organisatie te gaan gebruiken. Is dat mogelijk? @Ingrid.Peters

1 like

Dankjewel voor het compliment! Het platform is nog volop in ontwikkeling en we zullen de komende tijd nog meer wijzigingen doorvoeren om het zo intuïtief mogelijk te maken voor iedereen. Ik ben benieuwd wat je van de nieuwe wijzigingen vindt. Nog even geduld…

We maken gebruik van een bestaande tool Discourse. Dit is een open-source platform dus kunnen we onze eigen wijzigingen maken als we dat nodig vinden. Standaard bevat Discourse heel veel mogelijkheden en als je er niet helemaal uitkomt is er natuurlijk een community om je vragen te stellen ;-).

1 like

De volgende stap in de ontwikkeling van de site is bijna klaar. Bij deze alvast een voorproefje op de animatievideo die binnenkort op de site wordt toegevoegd.

Animatie

Animatie%201

Animatie%202

Nog even geduld :smile:

3 likes

De video is klaar!

De video is vooral voor nieuwe bezoekers gemaakt. Op deze manier ben je binnen 60 seconden op de hoogte wat je kan vinden op de community en waar je deze voor in kan zetten.

Hij staat nu tijdelijk onder de ‘Welkom’ knop op de homepage in het topic ’ Nieuw hier? Welkom bij de CRM Community!’.

Ik ben er zelf super blij mee. Dekt het de lading denk je?

2 likes