MS Word samenvoegvelden

Is er iemand die ervaring heeft met samenvoeg velden in MS Word?

Ik zou graag bij een PV contract-sjabloon de volledige naam van de contact persoon in 1 veld willen hebben. Inclusief de juiste aanhef zoals de heer of mevrouw en zonder extra spatie als er geen tussenvoegsel is.

Hoi Herbert :slight_smile:
Heb je een voorbeeld? Bedoel je: “Mevrouw A.M. Hopman”, of bedoel je wat anders?

Hallo Anna,
Ja dat is wat ik bedoel maar eventueel ook uitgebreider

mevrouw dr. mr. A.M. Hopman jr".

Haha, goed voorbeeld!

Ik ga het even voor je uitzoeken, kom er morgen bij je op terug.

Volgens mij is het addressing line 4.
Hier wordt het volgende getoond bij een persoon:
De heer of Mevrouw + titels + voorletters + tussenvoegsel + achternaam + achtervoegsel.

Lege ruimtes worden dan samengetrokken. Zal morgen nog even het volledige samenvoegveld hier plakken.

«AddressingLine4» dit is het samenvoegveld. Ik denk alleen dat je dit niet vanaf hier kunt kopiëren, beschik je over de lijst met beschikbare samenvoegvelden? Want anders stuur ik je die per mail. Als andere lezers daar ook interesse in hebben dan hoor ik het graag.

Hetgeen ik eerder gezegd heb klopt inderdaad niet (Herbert belde me hierover). Ik ben er ondertussen wel uit hoe we het kunnen oplossen, met een IF in het samenvoegveld namelijk, alleen heb ik ze nog niet voor je gemaakt. Working on it :sweat_smile:

1 like

Herbert, mijn collega heeft je gemaild met een document. Is dat hetgeen je zoekt?

Heb het nog niet ontvangen. Zodra ik het heb laat ik het je weten

Hoi Anna,

Dank je wel, werkt geweldig. Ik probeer jouw MS Word document hier te uploaden maar dat mag niet.

Omdat we nu onze bestanden kunnen delen hier alsnog het bestand met de samenvoegvelden. Wellicht hebben anderen er ook nog wat aan :slight_smile:

https://resources.perfectview.nl/community/2018/180119Samenvoegvelden.docx

1 like

Scheelt een hoop gepuzzel met die lange lijst met samenvoegvoegvelden! Bedankt!

Handige informatie voor eventuele meelezers:

Sjablonen worden gebruikt voor het aanmaken van documenten vanuit PerfectView. Elk document dat vanuit PerfectView wordt aangemaakt, is gebaseerd op een sjabloon. Je kunt voor elke soort document (uitnodiging, bevestiging, offerte, aanbieding, etc.) een apart sjabloon gebruiken.

Wanneer je een document aanmaakt vanuit een activiteit, worden gegevens uit PerfectView automatisch overgenomen in het document. Het combineren van gegevens uit PerfectView met een standaardtekst wordt ‘samenvoegen’ genoemd.

Om een sjabloon aan te maken ga je via de Instellingen (rechts in het scherm het gele tandwiel icoontje) -> ‘Documenten’ -> ‘Applicatie instellingen’. Onder het kopje ‘Documenten’ klik je op de optie ‘activiteiten’. In dit scherm zie je iedere activiteit waarvoor je Word sjablonen kunt maken. Hier kies je dan bijvoorbeeld de activiteit ‘Verkoopkans’ om daarvoor een sjabloon te maken.

Je kan hier een document terug vinden met de naam ‘Nederlands – Lijst met beschikbare samenvoegvelden activiteit Verkoopkans’. Dit document kun je downloaden en gebruiken om elk mogelijk samenvoegveld voor deze activiteit in je eigen sjabloon te gebruiken. Je maakt dus in Word zelf een document op met je eigen lay-out en alle gegevens welke je uit PerfectView wilt laten halen kun je dus door middel van de samenvoegvelden laten doen.

Voor meer informatie kun je op onderstaande afbeelding klikken om een filmpje met meer uitleg te bekijken.

Uploaden sjabloon
Het uploaden van je sjabloon gaat als volgt:
1. Klik op het oranje tandwiel > applicatie instellingen > Documenten - Activiteiten. Selecteer de activiteit waar het sjabloon voor is gemaakt.
2a: Klik op een van de (voorbeeld)documenten die er al in hangen en klik vervolgens op dupliceren. Er wordt nu een ‘Kopie van 
’ aangemaakt.
2b: Wanneer je al een regel hebt gedupliceerd kun je het bestaande bestand vervangen door dubbel op de regel te klikken.
3. Wijzig de titel en omschrijving. Door op de blauwe balk te klikken kun je uw eigen sjabloon van je harde schijf selecteren.
4. Zodra je het bestand hebt geselecteerd klik je op opslaan.
5. Selecteer het bestand en klik op de knop ‘actief maken’. Het bestand is nu beschikbaar in de betreffende activiteit.

2 likes