Mooie sjablonen

Heeft iemand al mooie sjablonen gemaakt voor de factuur of offertes? Die er standaard in zitten zijn ook mooi, maar als er creatievelingen zijn die mooie Word sjablonen hebben dan houd ik me aanbevolen.
Mijn grafische kant is onderontwikkeld, dus ik maak graag gebruik van de talenten van anderen :slightly_smiling_face:

Oh ja: ligt het aan mij of zijn de factuur sjablonen incl en excl BTW hetzelfde? Bij offertes is er wel een verschil. Of die ik iets anders fout.

Dat is een goeie van je :grinning:

Ik ken wel twee toppers die je, tegen betaling, kunnen helpen.

1 like

Hoi Robert, hoe gaat het met inrichten van je sjabloon?

Heb de twee sjablonen naast elkaar geopend en zie onderstaande:

**Factuursjabloon ex BTW staat ergens onderaan deze regel: Totaal bedrag excl. BTW incl. korting - hierachter het samenvoegveld voor totaalbedrag ex btw
**Factuursjabloon inc BTW staat ergens onderaan deze regel: Totaal bedrag incl. BTW incl. korting - hier achter het samenvoegveld voor totaalbedrag incl btw

Kun je hiermee verder?

Gekke bij mij is dat welk sjabloon ik ook gebruik ik altijd de bedragen incl. btw krijg. Dus op iedere offerte regel is het incl btw. Ik wil die regels excl. btw tonen en pas helemaal onderaan het bedrag incl. btw.
dat lukt nog niet echt.

Ok, ik snap je probleem. Wellicht staat er het verkeerde samenvoegveld in het sjabloon. Kloppen de bedragen van producten/diensten en btw in PerfectView wel?
Wat je trouwens ook nog zou kunnen proberen is ín de verkoopkans onder het kopje ‘Lay-out en verzendopties’ het veld ‘bedragen’ omzetten naar andere waarde. Maakt dit verschil?

De altijd fijne helpdesk van PerfectView heeft me geholpen. Het blijkt dat er een linkje staat onder de Offerte regels die heet Layout- en verzendopties. Hier stond het verkeerd. Dat is een oranje link.

Nu werkt het wel goed. Bedankt voor het meedenken.

1 like