Meerdere cloudbased programma's openen in 1 browser

Heb je wel eens dat je in een webbased omgeving nog een tabblad wilt openen om iets anders te wijzigen? Ik wel! Soms zit ik in bijvoorbeeld Perfectview te werken aan een klant kaart en dan belt er op dat moment een klant. Dan kan ik natuurlijk via zoeken naar de klant kaart en zodra ik klaar ben weer terug naar waar ik mee bezig was. Een 2e tablad openen werkt en opnieuw inloggen werkt niet, want dan veranderd ook het andere tabblad. Maar waar was ik mee bezig???

Daar heb ik het volgende op gevonden. Ga naar incognitovenster en open daar nog een nieuwe sessie. Het cloudbased programma zet dan een nieuwe sessie op en je kan dan rustig werken en switchen. Het werkt natuurlijk nog makkelijker als je 2 schermen hebt om dit uit te voeren. Het werkt niet bij alle cloudbased programma’s! Dit komt omdat sommige maar 1 inlog sessie tegelijk toelaat op 1 account.
Hebben anderen nog meer van deze leuke tips?

3 likes

Je kunt ook een meerdere soorten browsers gebruiken naast elkaar. Safari, Firefox, Chrome .

Eerlijk gezegd is het wel een beetje ouderwets. Met g-suite, exact online kun je gewoon meerdere vensters naast elkaar hebben. Juist met een dienst als Perfectview is het onontbeerlijk. Ik zou er toch voor pleiten om dit anders te doen.

Hoi Florian,

Ik snap de wens om in meerdere tabbladen te kunnen werken, alleen het framework dat wij gebruiken voor onze applicatie kijkt naar de browser om de sessie in stand te houden. Twee tabbladen in dezelfde browser wordt gezien als één sessie waardoor er dan in één van de tabbladen gewerkt kan worden. Er is dan sprake van browseridentificatie, daarom kun je wel in twee verschillende browser werken omdat dat wordt gezien als twee sessies.