Koppeling PV & 3CX VoIP

Heeft er iemand ervaring met het koppelen van 3CX VoIP aan Perfectview?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Hartelijke groet,

Bart van Wanrooy

@mirjam, wellicht heb jij ervaring of advies?

Beste Bart,

Ik ben er nog even verder in gedoken…
3CX ondersteund een API koppeling. Dit werkt alleen wanneer je V15 of hoger hebt van 3CX. Zie ook:

https://www.3cx.com/docs/call-control-api/

Als ik het goed heb begrepen heeft 3CX al een koppeling gemaakt met PV. Mocht je dus vragen hebben hier over dan kun je het beste contact opnemen met 3CX.

Kun je hier verder mee?

2 likes

Beste Marie-charlotte,

Hartelijk dank voor je bericht en excuses voor mijn zeer vertraagde reactie.
Ik heb het doorgezet naar de developer en hij is er mee aan de slag.

Dankjewel en hartelijke groet,

Bart

2 likes

Misschien een overbodige vraag, wij gebruiken ook 3CX. Wij gebruiken de softphone, iemand ervaring om deze te koppelen met PV? Ik krijg het niet gevonden namelijk.

Beste Danny,

Het is ons helaas ook nog niet gelukt.
Wij proberen nu een koppeling te leggen met Office 365 en 3cx.
Vervolgens gaan we een koppeling leggen tussen Perfectview en office 365.
Wij blijven wel met enige regelmaat kijken of er een koppeling mogelijk is want dit is een aardige omweg. Als ik een update heb zal ik hem posten. Wellicht wil jij dat ook doen?

Succes en groet Bart

Als ik iets weet laat ik dit je weten, want het zou niet heel moeilijk moeten zijn denk ik :innocent:

2 likes

Ik zie verschillende reacties op de vraag over een koppeling met 3CX.
Wij gebruiken ook 3CX en zijn benieuwd of er al een bedrijf is die een werkende koppeling heeft kunnen realiseren.
Wie kan ons helpen?

@paulhugers Jij was/bent met de koppeling. Kun jij jouw tips delen?

Marie-charlotte, wij hebben ook eerder de vraag voor een koppeling met 3CX gesteld. Ondertussen hebben wij een partij gevonden die deze koppeling kan maken. Wellicht kunnen al de vraag stellers zich melden zodat we gezamenlijk de kosten kunnen delen voor het programmeren van deze koppeling!

2 likes

Wat een goed idee @arjan! Is dit iets voor jullie @BartvanWanrooy @DannyDamen @paulhugers?

1 like

Wat fijn!
Yannoe is er zo te zien al ingedoken :slight_smile:

Ik kan het doen zo dra ik de komplete lijst heb met
API XML gegevens zo mogelijk is dat niet

Programmeur kennis is aanwezig bij mij

Paul leuk dat je reageert.
Het zou mooi zijn als het opgelost kan worden.

1 like

Denk dat het verstandig is dat we contact hebben hier over

Mvg Paul hugers
De-handige-man <— zoek me op :blush:

1 like

Excuses voor mijn late reactie en wat fijn dat we wellicht de krachten kunnen bundelen.
Ik ben benieuwd wat de volgende stappen kunnen zijn @paulhugers, dankjewel voor het connecten @marie-charlotte.vest @yannoe.haring @arjan @DannyDamen

2 likes

LS,

ik vroeg me af of er reeds vordering is. Wij zijn vooral opzoek naar een Inbound koppeling, zodat onze support desk snel tickets aan kan maken.