Klanttevredenheidsmeting vanuit CRM

Originally published at: https://communityblog.perfectview.nl/2017/12/13/klanttevredenheidsmeting-vanuit-crm/

Ik ben sales manager en heb een team van 12 buitendienst verkopers. De organisatie is groot, complex en er wordt veel vergaderd. Omdat ik met mijn 10 jaar bij dit bedrijf al tot de langst zittenden behoor, word ik veel gevraagd voor meetings. Het bedrijf wil alles beter doen. Brainstormmeetings, scrum sessies, campagne evaluaties, managementmeetings…

9 likes

Is hier niemand die gereageerd heeft op dit artikel.
Ik zou best zo"n functie willen hebben in PV!

1 like

Beste Peter,

PV heeft deze functie niet. Wel in combinatie met koppeling tussen PV en enquete tool te realiseren. Mocht je meer willen weten, dan kan ik je informeren. Let me know.

Groet,
Jan Bulthuis

2 likes

Hoi @janbulthuis, zou je kunnen beschrijven hoe deze koppeling (in een notendop) werkt? Ik ben namelijk wel best wel benieuwd :smiley:

@Bob: ik dacht misschien heb jij ook nog wel input hiervoor als marketing automation expert? :wink:

@sabrina.cadogan, de notendop: Na een in CRM ingevoerd bezoekrapport gaan de gegevens (via API, naam, email en datum bezoek accountmanager) naar de externe partij/enquêtetool. Deze stuurt vervolgens de enquête uit, verzorgt rapportage van de feedback, en bij alert in de feedback (zeer ontevreden, koopsignaal of iets vergelijkbaars) gaat er een signaal naar de accountmanager terug. Dit hebben we al een aantal keren ingeregeld. Nog niet via PV, maar wel via API, dus het zou via PV ook moeten kunnen.

3 likes

Dank Jan, goed om te weten voor eventuele klanten die hier ook naar op zoek zijn :smiley:

Klopt PV heeft ook een api koppelvlak dus dat zou moeten kunnen!