Klantgericht werken met CRM

Hello world-wide-world,

“De klant centraal!”

Hierbij wil ik jullie uitdagen in dit topic om te sparren welke voordelen een CRM heeft voor ‘klantgericht’ werken. Een paar tools die CRM m.i. biedt:

  • (kosten-) efficiëncy
  • next-day-delivery cultuur
  • B2B / B2C
  • Monitoring
  • Relationship

Leuk en nuttig om hier op deze plek over te sparren. Er zijn vast nog veel aspecten die kunnen worden toegevoegd, ik ben benieuwd! Brand los!

1 like

Goed punt! Veel organisaties zijn hier mee bezig. ‘Gelukkig’ zou ik er bij moeten zetten. Klantgericht werken is belangrijk voor loyale klanten en meer omzet. Ik zit nog even hardop te denken, ‘is klantgericht werken hetzelfde als klantvriendelijkheid?’

@katja en @Lindsy.Bruin zouden jullie eens mee kunnen denken in dit onderwerp?

Hello Harmen,

Ik heb nog wel een tool binnen CRM voor ‘klantgericht’ werken:

Campagnes/mailings gericht op klantgroepen :ok_hand:

Campagnes gebruiken is een goede @marie-charlotte.vest !
Het is dan natuurlijk even de vraag of dit als klantvriendelijk wordt gezien @Ingrid.Peters .

Met wat betreft bijvoorbeeld de ‘next-day-delivery-cultuur’ wordt het steeds belangrijker om diverse pakketen aan elkaar te ‘koppelen’. Ik denk bijvoorbeeld aan administratiesoftware / CRM, software bij delevery-partners e.d. Zodat alles ‘door blijft rollen’ op het moment dat je niet beschikbaar bent…

Hoe zijn jullie hiervanuit PerfectView mee bezig?

1 like

Klantgericht werken is een resultaat van een mindset.Die mindset is dat het klantbelang centraal staat in de bedrijfsvoering. Daarbij spelen overwegingen een rol als: verkopen wij de klant wat hij nodig heeft? hebben wij ons verdiept in de klantwens? snapt de klant ons product? is het fair geprijsd? zijn wij toegankelijjk in alle geledingen van ons bedrijf? Hoe ziet ons klachtenbeleid eruit? en waar meet je de antwoorden op deze vragen aan af?..Dit is geen limitatieve opsomming, toevoegingen zijn meer dan welkom.
En dan nog even een stelling: Klantgerichtheid is geen doel in zichzelf maar middel om uiteindelijk meer omzet te halen. Wat vinden jullie?

2 likes