Hoe maak je gecombineerde rapportages vanuit PerfectView CRM?

Goedemiddag,

Weet iemand of het mogelijk is om een gecombineerde managementrapportage te maken in PerfectView CRM? Een document waarin de verschillende onderdelen van de bestaande rapportages kunnen worden gecombineerd zodat een totaaloverzicht ontstaat per maand/kwartaal. Is hier een aparte plug-in voor beschikbaar?

Ben benieuwd naar de mogelijkheden.
Dank alvast voor de hulp!

Grt.
Sanjai

1 like

Hi Sanjai,

Binnen PerfectView zijn er erg veel mogelijkheden qua managementrapportages. Heb je een specifiek voorbeeld wat je zou willen?

Groetjes,

Marie-Charlotte

@sanjai leuk dat je deze vraag stelt. Zoals @marie-charlotte.vest schrijft zijn er veel mogelijkheden ook kan je met het dashboard functie live kijken naar verschillende rapportages. Dan kan je ook op een specifieke salestraject inzoemen. In de helpslider staat wel vermeld hoe je het dashboard kan aanzetten. Dan komt er een blauw icoontje aan de rechterkant bij.
Ik hoor het wel als je hulp nodig hebt.

2 likes

@marie-charlotte.vest en @andrew dank voor de snelle reactie, ik heb direct even naar het dashboard gekeken. Deze werkt prima. Wat ik graag zou willen is een afdruk kunnen maken van het dashboard in de vorm van een rapport volgens een geselecteerde datumbereik. Dit kan in PDF, XLS en TXT e.d.

Het lukt me nu om verkoopdata te genereren (in XLS) en dat te combineren tot 1 rapportage (target/realisatie, funnel en forecast) - dat is alleen erg tijdrovend. Een andere optie is om de ruwe data te exporteren zodat ik zelf een rapportage kan maken. Kan dat?

Grt.
Sanjai

Hoi Sanjai,

Om wat voor verkoopdata hebben we het hier? Wellicht dat we dan beter beter advies kunnen geven.

Hi @anne.hopman goede vraag, ik zal proberen wat specifieker te zijn. Elke week bespreek ik de verkoopresultaten met het salesteam en het MT. Het gaat dan om verkooptargets (omzet en afzet) per week voor 3 productmarkt-kanaal-combinaties (product X, via verkoopkanaal Y, voor markt Z) en de realisatie (per week en YTD). Dit is een excelsheet. Daarnaast bespreken wij de maatregelen die we treffen om op afwijkingen in te spelen (interventies) op basis daarvan, de salesfunnel en marktdata ontstaat een prognose. Dit is een tab in dezelfde excelsheet. Wat ik graag zou willen is de excelsheet vervangen door een rapportage vanuit PerfectView CRM en in diezelfde rapportage de salesfunnel opnemen. Nu kost het mij veel tijd om data te exporteren en daar een rapportage van te maken. Ik hoop dat er een module of rapportagefunctionaliteit in PV CRM is.

1 like

Hoi,

Bedankt voor je antwoord. Zojuist heb ik terugkoppeling gekregen van mijn collega van de afdeling Ontwikkeling. Hij geeft aan dat het onderwerp binnen enkele wegen op de agenda staat. Er gaat dan gekeken worden naar wát er dan ontwikkeld gaat worden en wanneer.

Wat ik je sowieso aanraad om te doen is een excelbestand te maken waarin je je eigen draaitabellen maakt met de gegevens uit PerfectView. Je exporteert dan gegevens uit PerfectView uit een eigengemaakte weergave (van bijv. verkoopkansen) en deze plak je in Excel. Wanneer jij daar de formules voor draaitabellen in zet worden de gegevens omgezet naar grafieken ed. Hier een bron met nuttige informatie daarover:

Je kan dan iedere keer dezelfde weergave gebruiken, exporteren, in excel plakken et voila, je hebt je grafieken.

Zo’n excelbestand maak je een keer en kun je daarna voor de steeds terugkerende rapportages gebruiken.

Kun je hiermee verder?

@ton: Dit is gelijk een terugkoppeling op de vraag die je me eerder hebt gesteld over rapportagemogelijkheden.

1 like

Hallo @anne.hopman bedankt voor je reactie! Super om te horen dat het op de roadmap staat. Aangezien ik een echte excel-guru ben gaat dit helemaal goedkomen met draaitabellen etc. Dit deed ik nl. al het ging me om het gemak en standaardisatie die op de roadmap staan. Bedankt nogmaals voor het uitzoeken!

1 like

Mijn collega heeft mij laten zien hoe hij gebruik maakt van de draaitabellen. Hij heeft één weergave gemaakt met precies de juiste (volgorde) kolommen en info, de export hiervan hoeft hij dan alleen te kopiëren en plakken. Weet je hoe het aanpassen van een weergave werkt?

Hi Anne,

Dank voor de terugkoppeling.
Met de voorgestelde werkwijze kun je inderdaad op een betrekkelijk eenvoudige manier je doel bereiken en je gegevens analyseren. Met het aanpassen van de lijstweergaves binnen PerfectView ben ik bekend, evenals met het verschijnsel draaitabellen, dus dat komt helemaal goed!

1 like

Yes! Ik heb een dashboard gemaakt met (voorwaardelijke) formules e.d. in een overzichtelijke layout. Het is nu ook een kwestie van copy-paste van de brondata. Die komt dan wel uit verschillende systemen (helaas is het te kostbaar om een integratielaag te ontwikkelen of een datawarehouse te bouwen). Ik ben inmiddels ook aan het kijken wat ik met Google Data Studio kan.

Als je collega het framework wilt delen, dat mag natuurlijk altijd :slightly_smiling_face:

Kun je mij meer vertellen over Google Data Studio? Is dat vergelijkbaar met Excel bijvoorbeeld?

Het is een analyse en visualisatie tool (ideaal voor rapportages).
Excel is vooral een (goede) spreadsheet tool.

Je kunt in GDS gegevensbestanden uploaden, koppelen en met (zelfgemaakte of standaard) queries allerlei analyses maken. Deze kun je visueel presenteren in op-maat-gemaakte rapportages (incl. allerlei grafieken, tabellen, tekst en andere nuttige zaken: 3 draaitabellen op 1 pagina etc.).

Sterk is uiteraard de koppeling met Google Analytics, AdWords, YouTube etc. En connectoren voor mySQL en Google CloudSQL zijn aanwezig. Ik ben nog aan het experimenteren - en het lijkt erop dat ik hier wel erg goed mee uit voeten zal kunnen voor mijn rapportage wensen/behoefte.

2 likes

Klinkt tof!

Heb je hier een cursus voor gevolgd oid?