Hoe helpt CRM bij het verbeteren van je bedrijfsresultaat?

Originally published at: https://communityblog.perfectview.nl/2018/04/12/crm-helpt-bij-verbeteren-van-je-bedrijfsresultaat/

Laatst vertelde een klant dat sinds hij zijn bedrijfsprocessen had geautomatiseerd met een CRM systeem, de omzet binnen één jaar met vier miljoen euro was gestegen. De aantrekkende economie had hem uiteraard geholpen daarbij. Maar – zo zei hij – het werk dat voortkomt uit die vier miljoen euro extra omzet, hadden wij nooit kunnen…

2 likes

Helder @avdz
Ik gebruik ook nog wel eens het voorbeeld van het relatiebestand dat in waarde toeneemt door het verrijken van de gegevens met aanvullende informatie. Bijvoorbeeld:
Bij de in gebruik name van het nieuwe CRM-systeem, importeren we 2.000 contactpersonen.
Waarde per persoon is 1 euro. Dus het bestand is 2.000 euro waard.
Daarvan is van de helft een functie ingevuld. Ook een euro. Dan is je bestand 3.000 euro waard.
Ieder kenmerk dat je toevoegt, want daarmee deel je de persoon concreter in en zie je de waarde voor je organisatie: 10 euro. En een activiteit toevoegen is 20 euro.
Ga zo een jaartje door, want een CRM is nu eenmaal een groeiend geheel, en de waarde is dan verHONDERDvoudigd!

Daarmee is het klanten- of relatiebestand dus ook gewoon geld waard.
Maar bovenal zijn je contactgegevens van toegevoegde waarde voor je organisatie!

3 likes

Leuke werkwijze zo Katja! Zo maak je het wel concreet!