Heb jij de overstap naar VoIP al gemaakt

Over precies een jaar stop telefonie over ISDN en PSTN. Welk alternatief hiervoor gebruik jij in je organisatie en waarom?

1 like

Hoi Mirjam, ja wij gebruiken en implementeren VOIP het met succes. Vooral de Perfectview-koppeling. Zijn jullie daarmee op de hoogte?

1 like

Ja wij hebben PV en ook VOIP. Hmm nog niet gekoppeld, vertel eens iets meer?

Wij hebben geen ISDN. Wij gebruiken telefonie van Ziggo.

Leuk om te horen. En wat zijn de voor- en nadelen van VoIP vind jij?

VoIP is heel makkelijk te koppelen met CRM inderdaad. Wanneer je dan gebeld wordt door Ă©Ă©n van je klanten die in je CRM staan, dan krijg je een mooie pop-up op je computer met de gewenste gegevens van je klant. Bijvoorbeeld openstaande facturen, lopende projecten enz


Wat zou jij graag zichtbaar hebben wanneer je klant belt?

1 like

Dat is ook VoIP (bellen over internet) alleen vaak wat meer beperkt. Ben jij tevreden met telefonie van Ziggo of zou je er graag meer mee kunnen en zo ja wat?

Mooi @mirjam Volgens mij kan dat niet met Ziggo bellen.
Ik zou inderdaad heel graag de naam zien en meteen naar de juiste kaart in Perfectview.

Ja Herbert, dat is het zeker! Wij leveren VoIP van onder andere Broadsoft. Met dit platform kunnen we heel makkelijk je (PV) CRM koppelen zodat je de gegevens van je klant ziet wanneer je wordt gebeld. Ook kun je direct vanuit CRM je klant bellen. Vind je het leuk als ik je even bel, dan kun je mij je wensen hierin vertellen.

3 likes

M.Wierda,

Inderdaad zoals Mirjam al noemt is het direct bellen van een ‘aanklikbaar telefoonnummer’ en het openen van een CRM-kaart ideaal!

Ik zie in de praktijk dat dit de acceptatie van CRM en het maken van gespreksnotities verhoogd. Resultaat is bij het volgende telefoontje zichtbaar!

Als je wilt kunnen we van ICTzaak eens kijken wat er mogelijk is!

Werkt dit ook vanuit de PV app of je weet?

Jazeker Monique :smiley:

1 like

Inderdaad Monique, wanneer je vanaf een contactkaart uit de PerfectView-app een nummer aanklikt kan je direct bellen. Vanuit een notitie werkt dit vanuit de app niet. Dan ben je meer op de klembord-functie van je telefoon aangewezen.

Vanaf je computer werkt dit wél.

Kan je hier wat mee?

1 like

Kijk weer wat geleerd, bedankt! Heel nuttig!

Dag Henk,

Wij zijn op zoek naar een koppeling van VoiP met PV. Hebben (noodgedwongen) Ziggo als provider. Die geven aan dat dat niet kan en Vodafone heeft dat ook aangegeven (wat mij bevreemdt, omdat PV wel aangeeft dat Vodafone met de GoInegrator app werkt, lees ik bij PV). We kunnen dus niet over voor internet naar KPN wat volgens mij wel een voorwaarde is om iets te nemen dat aan KPN is gelieerd.

Op dit moment hebben we een kleinschalige VoiP-provider (Voyp). Werkt prima, zeer betaalbaar, maar geen integratie met PV.

We zijn met zijn 10-en, hebben nu drie mobiele Yealink-toestellen die toereikend zijn voor uitgaande gesprekken via het kantoornummer. Inkomende gesprekken schakelen we door naar de (privé)mobiele telefoons.

Ik wil - net als jij aangeeft, vandaar mijn ‘reply’ hierop, ik kom niet goed andere topics hierover tegen - dat bij een inkomende oproep de kaart van de beller in beeld komt en dat je uitgaand vanuit het systeem kunt aanklikken. Ik weet alleen ook niet of dat per se met desktop-telefoons moet.

Kortom: weet jij misschien meer? Heb jij intussen ervaring opgedaan waar anderen mee verder kunnen?

Alvast veel dank voor je reactie!

Hartelijke groet,

René

Beste @mirjam, wij hebben Voip van Iam (geleverd door routit) Dit is eigenlijk gewoon Broadsoft software met een eigen sausje. Dit kan je via via met hipin wel koppelen.

Hoe doen jullie dit? Want wij zouden heel graag willen koppelen.