Ervaring met koppeling SnelStart?

Wij overwegen om PerfectView te koppelen met SnelStart. Met beide werken we al jaren los van elkaar. We hebben dit nog niet getest. Ik ben met name benieuwd hoe het op persoonsniveau zal werken, omdat SnelStart minder relatieniveaus heeft.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en ons van tips kan voorzien?

1 like

Hoi Esther,

Leuk dat je hier je vraag stelt!

Naar welke kant wil je gaan koppelen? Ergo: welk systeem wil je leidend houden? Dit is belangrijk om te weten voor de instellingen van de koppeling.

@Lindsy.Bruin: ik weet toevallig dat jij bezig bent met deze koppeling, heb jij nog tips? :grin:

1 like

Als het aan mij ligt dan zou Perfectview leidend zijn, omdat we daar ons relatiebeheer in doen.

We gaan overigens niets met facturen koppelen. Het gaat ons echt om het niet twee keer hoeven invoeren van contacten en het synchroniseren op het moment dat er wijzigingen zijn.

Ja dat klopt! Gisteren heb ik de koppeling gemaakt en mijn admin is nu druk bezig mijn huidige admin systeem om te zetten naar SnelStart. Op dit moment kan ik er nog niets over zeggen, want ik heb alleen nog de koppeling gemaakt. Zodra ik een GO! krijg van mijn admin ga ik me hier in verdiepen.

Mijn wens is ook om mijn klantgegevens, NAW en overige contactgegevens in PerfectView bij te houden en die door te laten stromen naar SnelStart.

Het zou fijn zijn als de uiterste betaaldatum van mijn factuur in SnelStart een ToDo/Reminder wordt in PerfectView.

Wat zouden jullie inziens nog meer functionaliteiten zijn die handig zijn nav deze koppeling?

Wij zijn een paar stappen minder ver, we hebben de knoop nog niet doorgehakt of we gaan koppelen. Dus ik heb nog niet nagedacht over extra functionaliteiten.

Wij gebruiken SnelStart in de meest ruime vorm en onze administratie maakt zich bijvoorbeeld zorgen of de koppeling niet nog weer een extra belasting van SnelStart wordt, waardoor het programma langzamer zou worden. En we vragen ons af hoe de koppeling werkt op het gebied van contactpersonen omdat SnelStart daar een laag mist.

Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn als je je erin verdiept hebt!

Begrijp ik hieruit dat je de verkoopfacturen in PerfectView ook synchroniseert naar SnelStart? Als je de opvolgdatum aanpast in de verkoopfactuur krijg je sowieso je reminder in PerfectView.

Handig om te weten is dat je de betaling vanuit SnelStart kan laten synchroniseren naar PerfectView. De verkoopfactuur verandert dan automatisch van status.

Wat bedoel je precies met ‘extra belasting’? Het feit dat er meer verschillende relaties aan SnelStart worden toegevoegd of het feit dat er een koppeling aanstaat? In principe worden alleen de relaties gesynchroniseerd die een debiteur of crediteur nummer hebben. Ik neem aan dat deze relaties op dit moment al in beide systemen staan?

Ik ben niet volledig op de hoogte van alle ins-and-outs van SnelStart, maar volgens mij bestaat de contactpersoon laag ĂŒberhaupt niet. Als je van PerfectView naar SnelStart synchroniseert worden dus alleen de organisaties of particulieren bijgewerkt waar een debiteur- of crediteurnummer in staat.

Heb je hier wat aan?

Ik was er nog niet over uit welk systeem ik zou gebruiken voor het versturen van de facturen. Voorheen deed ik dit met WeFact, maar uiteraard is het zonde om dat account te behouden, wanneer ik ga werken met twee systemen die dit ook kunnen.

Als ik dit zo lees lijkt het me verstandig om dan dus de facturen vanuit PerfectView te gaan versturen, zodat deze in het Activiteiten overzicht komen van de relatie.

In principe lijkt het logischer om je facturen vanuit je CRM te sturen. Dit is je relatiebeheer programma en hier wil je inzicht hebben in alle contactmomenten die bij je relaties spelen, inclusief de facturen die je verstuurd. Ook vanuit het oogpunt van opvolging zou het logisch zijn om je CRM te gebruiken.

Maar er zijn toch ook redenen om facturen vanuit een boekhoudprogramma te sturen, zoals SnelStart. Denk hierbij aan automatische incasso’s of een betaling via iDeal. Deze opties zijn in CRM systemen, zoals PerfectView vaak niet beschikbaar.

@avdz, jij hebt veel ervaring met koppelingen en specifiek SnelStart, als ik me niet vergis. Heb jij nog een toevoeging in dit onderwerp?

Goedemorgen!

In de meeste gevallen is de flow alsvolgt ingericht:

Relaties

  • de nieuwe klant (debiteur) wordt ingevoerd of bestaande debiteurgegevens worden gewijzigd in PerfectView. PerfectView synchroniseert die gegevens met SnelStart en maakt de klant Ă©n Ă©Ă©n (administratief) contactpersoon aan of wijzigt de gegevens. Meerdere contactpersonen in SnelStart is niet mogelijk. Dat is niet erg, want daarvoor heb je een CRM :slight_smile:

Facturen

  • nadat een verkoopkans met productregels is gewonnen, maak je een factuur aan in PerfectView.
  • deze factuur wordt vervolgens ook automatisch aangemaakt in SnelStart, waarna de administratie het overneemt (factuur verstuurt, BTW-aangifte doet, enz).

Op die manier gebruik je PerfectView waarvoor het bedoeld is en SnelStart ook!

2 likes

Super handig!

Maar nu begrijp ik net van m’n admin dat het niet mogelijk is om een transactie csv in te laden in Snelstart? Klopt dat? Ik heb nu wel het kleinste abonnement, maar heb als zzp’er ook niet veel meer nodig


@Marcel, heb jij ervaring met onderstaande vraag van Lindsy?

1 like

Hi @marie-charlotte.vest en @marcel, ik ben er inmiddels achter dat het echt niet mogelijk was en heb mijn account opgehoogd. Het wordt toch tijd om facturen middels een Mollie account te laten betalen en dat kan met deze versie van het membership.

Vraag ik me nu alleen weer af hoe ik dat ga realiseren wanneer ik de facturen in PV aanmaak. Zo rol je van de ene vraag in de andere :wink:

Maar dat gaat me vast lukken!

Qua extra belasting bedoel ik het feit dat er dan een koppeling aanstaat. Ik kan me voorstellen dat het synchroniseren van gegevens tijd kost. (En SnelStart is bij ons al behoorlijk overbelast.) Het is niet wenselijk dat SnelStart trager gaat werken omdat de koppeling aanstaat. Dus daarom vroeg ik me af of de koppeling van invloed is op de snelheid.

Het hangt ervan af hoe jullie werken. Als jullie gebruik maken van de SnelStart Windows applicatie die op jullie eigen server is geĂŻnstalleerd dan merken je geen verschil in snelheid. PerfectView is een cloud applicatie en achter de SnelStart Windows applicatie zit ook een SnelStart cloud applicatie. De synchronisatie van gegevens vinden dus in de cloud plaats, op de PerfectView en SnelStart servers. De gegevens zijn daarna zichtbaar in jullie Windows applicatie.

Wanneer jullie niet met de Windows applicatie werken en direct in de cloud applicatie, dan verwacht ik ook geen verlies van snelheid. Gebaseerd op de kennis die wij hebben over de SnelStart servers.

Dat is geruststellend nieuws voor onze administratie. Ik hoop de koppeling binnenkort met hen te gaan testen.

Laat je even weten hoe de test gaat? Succes alvast!

Nog even terugkomend op je antwoord.
Wij hebben een koppeling met SnelStart gemaakt en daarmee contacten in PV gedownload. Dit verlipe prima, met die opmerking dat als er rotzooi in ST zit je dit natuurlijk ook in PV krijgt:sleepy:

Nu hebben wij vanuit verschillende bestanden PV verder gevuld met bedrijven en contacten en wil ik ook PV ST laten sturen.
Ik begrijp dat dit loopt via de koppelsleutel "Debiteurnummer"in PV. Dit zal dus moeten werken met de door ST gegenereerde contacten.
Als we een order gewonnen hebben en een prospect tot klant omzetten heeft deze geen debiteunummer. Dit nummer wordt toegekend via ST.
Hoe hou je bij wat het “volgende” debiteurnummer is dat je in PV moet invullen?
Toch geen “lijstje” hù:face_with_raised_eyebrow:

Dit zelfde probleem heb ik met de relatie code van bedriven en contacten die PV niet zelf genereerd!

Goedemorgen Peter,

Helaas kan ik je bij deze vraag niet helpen.
Misschien kan @anne.hopman dat?

Hoi @PeterBader

Ik snap helemaal wat je bedoelt, het mooiste is natuurlijk je CRM leidend houden. Om in PerfectView makkelijk te kunnen zien waar je bent gebleven kun je een weergave van klanten aanmaken. In die weergave voeg je de kolom debiteurnummer toe en daar zet je dan ook de sortering op. Wanneer je die weergave bekijkt zie je gelijk wat het laatste nummer is dat je hebt gebruikt. Ik adviseer je om ons webinar over het beheren van weergaven te bekijken. Sowieso handig ook voor andere toepassingen. Verder hebben we ook nog helpsliders over dit onderwerp.

Klik hier om een opname van het webinar weergaven beheren te bekijken.

Kun je hiermee verder?

Is het gelukt met de rotzooi opruimen uit SnelStart?

1 like

Tja ga er maar eens mee aan de slag. De rotzooi is idd opgeruimd (grotendeels)