Mijn naam is Maarten van Riessen, ik woon samen met Martine Goudappel in buitengebied “De Kraats” in Bennekom. We werken beiden vanuit huis. Martine illustreert kinderboeken en fotografeert vanuit de studio achter ons huis. Aan de voorzijde van het huis heb ik ook een eigen werkruimte. Hier zit ik nu om antwoord te geven op de vragen die ik ontving om mij voor te stellen binnen de CRM-community.
Kan je iets vertellen over wat voor werk je doet?
Na een vast dienstverband als manager Customer Service bij een van de mooiste bedrijven in foodservice ben ik sinds 2015 actief als zelfstandig consultant. Voor grote bedrijven werk ik als klant contact center adviseur en interim-manager. Daarnaast ben ik sinds dit jaar ook actief als business consultant voor middelgrote en kleine bedrijven.
Wanneer ben je voor het eerst met CRM in aanraking gekomen en hoe was die ervaring?
Mijn ouders hadden een winkel in het centrum van het dorp. Ik ben niet in de winkel geboren, maar het scheelde erg weinig. Ik verhaal altijd graag over persoonlijke ervaringen uit mijn jeugd om aan te geven dat CRM (in essentie) mij met de paplepel is ingegeven. En het smaakte mij blijkbaar goed want ook tijdens mijn dienstverband ben ik altijd nauw betrokken gebleven bij CRM. In 2007 wonnen we met ons CRM-programma zelfs een CRM-award. Ik geloof dat we de enige genomineerde waren waar implementatie van een CRM-systeem niet centraal stond binnen de CRM-strategie. Afgelopen jaar mocht ik het team van een assurantie advieskantoor in de implementatie van Perfectview begeleiden. Ik was positief verrast over de mogelijkheden van de software. Ook de samenwerking met de medewerkers van Perfectview om tot de best denkbare oplossingen voor deze klant te komen heb ik zeer prettig ervaren. Dat wil ik ook hier toch even kwijt…J
Wat is de grootste uitdaging op dit moment in je werk? (CRM of niet)
Mijn grootste uitdaging zie ik op dit moment in het MKB-ondernemingen helpen groeien. In deze missie werk sinds kort vanuit Newpepper (www.newpepper.nl). We bieden MKB-ondernemers de hulp die nodig is om hun onderneming gericht en gebalanceerd verder te kunnen laten groeien. Binnen Newpepper zijn professionals actief die naast persoonlijke begeleiding van de ondernemer (trusted advisor) ook op de vier pijlers van de Newpepper-methode vakinhoudelijke ondersteuning kunnen bieden. Een van de vier pijlers van onze methode vormen “de klanten,” op deze pijler focus ik mij vanuit mijn expertise.
Hoe ziet jouw ultieme droombaan eruit en waarom?
Ik merk dat ik even moet schakelen bij deze vraag. Ik droom eigenlijk niet meer over een baan, ik droom wel over mijn onderneming. Het zelfstandige ondernemerschap heeft mij meer vrijheid en een gezonde werk-/privébalans gebracht. Dit koester ik in mijn dromen en adviseer ik iedereen.
Hoi Sabrina, Bedankt voor je reactie, blij dat je het leuk vond om te lezen :-). In onze CRM casus stond destijds “verandermanagement” centraal. 2007 is inmiddels al weer enige tijd geleden, maar er is online nog wel wat te vinden. Ter lering en/of vermaak:
Hoi Feetje Leuk je hier te ontmoeten.
Ik breng jullie natuurlijk ook graag in contact, wie weet? Martine heeft een gedeelte van haar werk online staan www.studiogoudappel.nl.
Bedankt voor je leuke reactie Yvette!
Dank voor het delen Maarten! Dat moet een pittig traject geweest zijn! Mooie resultaten ook Hoe lang heeft het geduurd in zijn totaliteit? En werken ze nog steeds op deze manier?
Hoi Sabrina, Als CRM programma heeft het denk ik twee jaar stand gehouden en een mooie basis gelegd voor het erop volgende E-commerce programma.
Het “beast” maakte al vrij snel plaats voor het “scrum board” en andere eigentijdse methodieken en ook de ontwikkeling van werkwijzen heeft niet stil gestaan.
Ik betrap mijzelf er nu overigens op dat ik nog steeds een fervent gebruiker ben van het “spider-web” omdat het zo lekker in hapklare brokken overzicht geeft van een verander programma
Blij dat je het kunt waarderen…ik moest een keuze maken of je bij de voornaam, achternaam of je pseudoniem aan te spreken :-). Pseudoniem als aanhef is bij mijn weten niet standaard binnen CRM/Perfectview, maar wellicht wel iets om binnen jouw type netwerk vast te willen leggen?
Bedankt en succes met schrijven!