CRM en kledingwinkel

Beste allemaal,

Als VA begeleid, adviseer en ondersteun ik andere ondernemers op het gebied van CRM en online media oplossingen.

Ik ben gevraag om mee te denken over een oplossing voor een tweedehands kledingzaak voor het inrichten van haar website wat gelinkt is aan een CRM omgeving. Dit gebied is nieuw voor mij, eerder heb ik te maken gehad met het koppelen van formulieren, het beheren van ruimtes, het bijhouden van deal pipeline’s e.d. Maar CRM actief inzetten voor een winkel is echt nieuw voor mij.

Let op, men wilt geen webshop, maar een “normale” website omdat zij niet online willen verkopen.

Wat zijn do’s en don’t’s voor dit project?

Wat voor functionaliteit biedt de website op dit moment? Is het voor een (potentiële) klanten mogelijk informatie aanvragen te doen via de site? Deze klantgegevens zou je natuurlijk willen vastleggen in CRM, al dan niet automatisch.

Verder kan ik me voorstellen dat een klant zich wil kunnen inschrijven voor een nieuwsbrief. Deze gegevens moeten natuurlijk ook worden vastgelegd en de nieuwsbrief kan je versturen via CRM.

Mijn advies zou zijn om te kijken welke processen ze hebben binnen de winkel. Je krijgt dan al snel een idee of je voor deze processen CRM kan inzetten. Zoals bijvoorbeeld communicatie met leveranciers, registratie van contracten e.d.

Kan je hiermee verder?

Ik sluit mij aan bij Ingrid.

Daarnaast zou CRM gebruikt kunnen worden om bijvoorbeeld kledingreparaties in vast te leggen :jeans: :dress: :coat: of het vermaken van kleding, als dit een dienst is die wordt aangeboden.

Goed uithoren hoe ze momenteel werkt en wat haar wens is.

@Lindsy, kom je zo een stap verder? Wij horen graag van je hoe het eerste gesprek is gegaan, wij helpen je graag verder. :raising_hand_woman:t3:

Op dit moment is er nog geen website, maar aanvragen indienen en inschrijven voor een nieuwsbrief zijn zeker wishes!

Zeker! Zoals met alles is het (ook na het gesprek met de pot. klant) weer des te duidelijker dat een heldere workflow meer duidelijkheid geeft over wat men nodig heeft, wat beter/slimmer kan en waar het project gaat starten.

Bedankt voor het overleg vandaag Marie-Charlotte, het is duidelijk wat er mogelijk is voor mijn pot. klant en ik weet zeker dat PerfectView haar ontzettend goed gaat helpen, structuur én rust brengt. Het is fijn om te zien dat naast het vastleggen van klantendata zij het systeem als een soort van kasboek kan gaan gebruiken.

1 like