Community enquête, evaluatie tot dusver

De CRM community bestaat nu ongeveer een half jaar. Het is dus hoog tijd om een eerste evaluatie te doen!

Deze week hebben we alle leden via de mail gevraagd een korte enquête in te vullen over de community. We hebben al behoorlijk wat reacties ontvangen, en toch bij deze nog een keer het verzoek om het enquête formulier in te vullen, mocht je dat nog niet hebben gedaan.

De community moet een platform zijn waar iedereen die met CRM werkt zijn of haar mening en ervaringen kan delen, vragen kan stellen of ideeën kan opdoen. Met jouw hulp kunnen we de ontwikkeling van het platform beter aan laten sluiten bij je behoeften.

Alvast bedankt!

2 likes

We hebben een mooi aantal reacties ontvangen op onze enquête, dankjewel voor jullie tijd! Vooral jullie ideeën voor nieuwe onderwerpen en verbeteringen van het platform zijn heel waardevol. We gaan hier de komende tijd mee aan de slag.

Conclusie
Jullie hebben aangegeven vooral op zoek te zijn van tips & tricks uit de praktijk. Ervaringen van andere leden die niet alleen de theorie toelichten maar juist de dagelijkse praktijk. Dit blijkt ook uit de antwoorden op de vraag waarom je lid bent geworden. 46% heeft aangegeven dat ze lid zijn geworden om met andere CRM gebruikers/experts in gesprek te gaan. 54% wil graag informatie over hoe je CRM beter in kan zetten. (bij deze vraag waren meerdere antwoorden mogelijk). De community is bij uitstek geschikt om een oplossing te bieden voor deze behoeften.

En nu?
Bestaat het topic waar jij belangstelling voor hebt nog niet? Zelf een topic starten is dé manier om de onderwerpen te bespreken waarin jij geïnteresseerd bent. Doe dit dus vooral! Wij gaan ondertussen door met het toepassen van jullie feedback en het gebruiksvriendelijk maken van het platform.

Hieronder nog een paar cijfers op een rijtje.

Voldoet de community aan je verwachtingen?
Totaal cijfer: 3,3 uit 5.
Tevreden

Hoe lang werk je met CRM?
50% langer dan 4 jaar
15% minder dan 1 jaar

In welke branche/sector ben je werkzaam?

38% in een andere sector. Het blijkt dat een groot aantal community leden in de zakelijke dienstverlening en financiële sector werkzaam zijn.
Branches

Waarom ben je lid geworden van de community?
Waarom%20lid

Hoe vaak je actief?
Activiteit