Call-to-action vanuit een mailing

:smiley:Hoi allemaal

Ik had net iemand aan de telefoon met een interessante vraag.

_Hoe zorg je in je mailing voor een call-to-action? _

Omdat ik hier geen ervaring in heb, ben ik benieuwd hoe jullie dit doen?:heart_eyes:

Groetjes,

Marie-Charlotte

1 like

leuke vraag.
het snelle antwoord “met een link naar een landingspagina” maar ik weet zeker dat @Bob daar een beter uitgebreider antwoord op weet.

1 like

Hey Herbert,

Thnx voor je reactie. “met een link naar een landingspagina” is een goeie! Wat zou dan een trigger zijn om er ook echt op te klikken?

Als ik zelf mailings krijg klik ik het ook snel weg omdat ik ook niet snel getriggerd word om door te klikken. Ik ben benieuwd naar @Bob zijn advies. En uiteraard ook naar andere marketing experts (@e.jacobs, @Mark, @sanjai) :smiley:

Simpel: zorg dat het aanbod onweerstaanbaar is :wink:

2 likes

@Bob En hoe wordt het onweerstaanbaar zonder dat ze iets gratis krijgen :smiley: ?

Waarom mag het niet gratis zijn?

Ja, dat wil ik ook wel weten, waarom mag het niet gratis zijn.
Omdat dat te makkelijk is?

Hoe bedoel je dat?

Als men ergens voor moet betalen, zorg dan dat het aanbod past bij de doelgroep van de mail. Zijn dit koopklare hot leads? Dan kan het zomaar dat ze daar best op klikken, als je de waarde van het aanbod kunt aantonen. Zijn het koude leads? Dan haal je waarschijnlijk beter resultaat door ze eerst te nurturen met waardevolle content.

Als je bedoelt: ik wil ze niets geven, ik wil gewoon dat ze zich inschrijven op mijn mailinglist / contact met me opnemen / enzovoorts, dan moet je ander werk zoeken :wink: Eerst waarde geven voor je gaat nemen, zo werkt het.

2 likes